"Łobuz": seria Niegrzeczne książeczki

 


"Łobuz" to ostatnia pozycja z serii Niegrzeczne Książeczki od natuli.pl, jaką chcę Wam pokazać. Mi jakoś najmniej przypadła do gustu, chociaż widzę, że Janek na równi lubi wszystkie trzy😊


To kolejna ważna pozycja, bo porusza ciekawy temat ,czyli wyznaczanie granic w relacjach z osobami z naszego otoczenia. Czy to, że Antek nie chciał dać buziaka cioci na rodzinnym grillu oznacza, że jest niegrzeczny? Czy z każdym należy witać się buziakiem czy przytuleniem, bo tak wypada?

Książeczka, tak jak poprzednie jest bardzo ciekawa, jednak dla mnie odrobinę niepoukładana- Antek z tatą bawią się w zamianę ról, przerzucają się tekstami dorosłych, które dla dzieci niewiele znaczą, później poznajemy wątek, w którym Antek nie chce dać buziaka, za chwilę z pokoju wybiega brat i pyta czy są tu jacyś dorośli, później wracamy do przytulania i całowania. Dla mnie trochę za dużo się dzieje i dla dziecka może to być za szybki przeskok.

Ze wszystkich książeczek ten temat zdaje się być dla mnie najbardziej istotny- mam nadzieję, że obecnie na pierwszym miejscu rodzice stawiają komfort dziecka i jego dobre samopoczucie, niż fakt czy dziecko będzie postrzegane jako grzeczne czy nie. W książeczce pada świetne zdanie: "Nie przytulę cioci, bo wcale tego nie lubię. Chętnie jednak podam jej na przywitanie prawą dłoń i złożę uprzejmy ukłon".
Bardzo mi się to podoba i uważam to za świetne rozwiązanie! Buziaki i całusy zostawmy dla siebie. Nie pozwólmy by dziecko było zmuszone przekroczyć tą granicę i robić coś wbrew swojej woli.
~~~

Całą serię Niegrzeczne Książeczki uważam za bardzo udaną. Przede wszystkim podoba mi się ważna tematyka przemycona w lekki sposób, poszanowanie emocji dziecka, duży format i prosty język.
Dziękuję @natuli_dziecisawazne ❤

"Łobuza" i inne książeczki z serii znajdziecie tu:
https://natuli.pl/pl/p/Lobuz-twarda-oprawa/22745
https://natuli.pl/pl/p/Pakiet-Niegrzeczne-Ksiazeczki/22193

Komentarze

Popularne posty