"Rosół": seria Niegrzeczne książeczki

 


Kolejna pozycja z "Niegrzecznych książeczek", którą chciałam Wam pokazać to "Rosół".


Tutaj głównie podoba mi się temat, czyli jedzenie rzeczy, których nie lubimy lub nie mamy ochoty. Antek nie może się doczekać wizyty u babci i rosołu, który zawsze jest przyrządzany specjalnie dla niego. Gdy chłopiec zasiada do stołu jest zdumiony i rozczarowany, bo babcia zrobiła rosół, ale nie taki jaki lubi, tylko z kluskami lanymi i pietruszką. Antek kocha rosół, ale nie w takiej formie ,kocha też babcię, ale ta zamiast go zrozumieć, grozi, że nie dostanie deseru... na szczęście nasi bohaterowie szybko dochodzą do porozumienia ,Antek zjada same placki, a babcia obiecuje, że następnym razem zrobi zupkę z wstążkami i duuuużą marchewką.

Tutaj, tak jak w poprzedniej części, wnioski musimy wyciągnąć sami. Często nasze dzieci "marudzą" przy jedzeniu nie dlatego, że nie są głodne lub wymyślają, ale dlatego, że akceptują coś tylko w konkretnej formie, a my o tym zapominamy. Sami mamy swoje ulubione dania i nie jesteśmy zadowoleni, gdy ktoś je zmienia. Z dziećmi jest tak samo, tylko nie zawsze potrafią to wyrazić, a rolą rodzica jest chociaż spróbować zrozumieć dziecko. Mimo początkowego nieporozumienia i złości, babcia staje na wysokości zadania i rozumie wnuczka i jego potrzeby. Zabrakło mi tylko słowa "Przepraszam", bo nasze dzieci też na nie zasługują 😊 I nie muszą lubić wszystkich potraw, które lubimy my.
Baaaardzo podoba mi się też porównanie lanych klusków do błotnistych potworów- też ich nigdy nie lubiłam!🙈

Tak jak pisałam przy poprzedniej części-bardzo podoba mi się duży format i duże, ciekawe ilustracje. Mało tekstu sprawia, że książeczkę czyta się szybko, a przy tym przekazuje ważną treść 😊

Znacie tą serię? Która część podoba Wam się najbardziej?

Za książki dziękuję natuli.pl!

"Rosół" i inne części serii znajdziecie tu:
https://natuli.pl/pl/p/Rosol-twarda-oprawa/22743
https://natuli.pl/pl/p/Pakiet-Niegrzeczne-Ksiazeczki/22193

Komentarze

Popularne posty