"Topieliska" Ewa Przydryga

 


“Topieliska” to thriller psychologiczny, którego nie da się odłożyć nim nie pozna się losów bohaterki. Przeczytałam je jednym tchem, bo klimat, tajemnice i napięcie, jakie towarzyszyło czytaniu, nie pozwalało mi postąpić inaczej 😉 

Książka zaczyna się mocno, bardzo szybko akcja nabiera tempa i tak jest do samego końca. Nie ma przestojów, nudnych dialogów. Czytelnik nie ma chwili na złapanie oddechu, razem z główną bohaterką zostaje wkręcony w spiralę intryg, od której aż kręci się w głowie. Razem z Polą przeżywamy tragedię- w wypadku ginie jej synek i mąż, którzy jechali na wizytę do lekarza. Bohaterka przeżywa traumę, traci dwie najważniejsze osoby w swoim życiu, a gdy próbuje podnieść się po tragedii dochodzą do niej dziwne informacje o mężu. Okazuje się, że Kuba miał parę sekretów, a ona niewiele o nim wie. Pola próbuje dociec prawdy, jednak sprawy jeszcze bardziej się komplikują, bo w ich przydomowej piwniczce policja dokonuje pewnego odkrycia...  nie będę pisać więcej, bo im mniej wiadomo, tym większe emocje przy czytaniu 😊 

Dla mnie ta książka była jak podróż w nieznane- nie miałam pojęcia dokąd zmierza akcja i jak potoczą się losy bohaterów. Pod koniec domyśliłam się jednak części rozwiązania, bo ewidentnie akcja ku temu ciążyła, ale na szczęście nie odebrało mi to radości z czytania. Końcówka moim zdaniem była bardzo mocna,choć jak dla mnie trochę przekombinowana. Spodziewałam się też,że wątek męża będzie bardziej rozbudowany i zaskakujący.

Thriller psychologiczny to jeden z moich ulubionych gatunków, chyba dlatego że czytelnik głęboko wchodzi w psychikę bohatera i choć początkowo myśli jak on i stoi po jego stronie, tak później pojawiają się wątpliwości i milion znaków zapytania. Czytając, czuje się rozdarcie Poli, jej emocjonalne rozterki, brak poczucia bezpieczeństwa, niemoc i bezsilność. Do tego mroczny klimat i tajemnice, które nie wróżą nic dobrego. Czułam się wplątana w intrygę, a wszystkie plot twisty wprawiały w dezorientację.  

Klimat “Topielisk” wciągnął mnie bez reszty. Jeśli szukacie czegoś mrocznego, zaskakującego i wciągającego to dobrze trafiliście. Ten thriller przyprawi was o zawrót głowy! 


Za książkę dziękuję wydawnictwu MUZA!

Komentarze

Popularne posty