"Zgodnie z prawdą" Danuta Awolusi

 


“Zgodnie z prawdą” to moja pierwsza książka Danuty Awolusi,  jaką czytam, ale myślę, że na pewno nie ostatnia 😊 W literaturze szukam przede wszystkim emocji i historii, które mnie poruszą i zaintrygują- tutaj nie mogłam przestać czytać i wciągnęłam ją prawie na raz! 

Głównymi bohaterami są Patrycja i Miłosz- małżeństwo, które dowiaduje się, że będzie miało dziecko. Cuodownie! Prawda? Być może by tak było gdy nie skok w bok głównej bohaterki, która jest przekonana, ze to nie dziecko jej męża. Miłosz też skrywa pewien sekret i wie, że nie może być ojcem, jednak jego potrzeba posiadania dziecka jest silniejsza niż cokolwiek innego. Jak potoczą się ich losy? Czy da się żyć z poczuciem winy i wyrzutami sumienia? Czy związek budowany na kłamstwie ma szanse przetrwać? 

Dzięki prowadzeniu narracji z punktu widzenia zarówno Patrycji, jak i Miłosza poznajemy historie oczami obu bohaterów. Książka niesamowicie wciąga i nie da się jej odłożyć dopóki nie pozna się finału, który niby jest optymistyczny, jednak siedzi tam pewna zadra. Tak jak bywa w życiu- nie wszystko jest idealnie i nie do końca tak jak byśmy chcieli. Bohaterowie podążają za szczęściem, jednak paradoksalnie to ich gubi. Nie patrzą na siebie nawzajem, lecz każde w swoją stronę. Budują relację opartą na kłamstwie, każde z nich ma inne pobudki, jednak obawy mają te same- boją się prawdy. 

Miałam trochę problem z główną bohaterką- raz ją rozumiałam, lubiłam, współczułam, a czasami zupełnie nie potrafiłam pojąć jej decyzji i lekko mnie irytowała. Po przeczytaniu mogę stwierdzić, że wszystkie życiowe zawirowania wyszły na jej korzyść i chyba po prostu musiała dojrzeć i poznać siebie.

“Zgodnie z  prawdą” to opowieść o tym jaka cenę ponosimy za kłamstwo. O tym jak jedna zła decyzja może przekreślić całe nasze życie i ciążyć przez wiele, wiele lat. To także, a może przede wszystkim książka o miłości, rodzicielstwie, poświęceniu, marzeniach i dojrzewaniu. Lekki styl, dużo emocji, wzruszenia, trochę śmiechu i trochę łez. Takiej książki właśnie potrzebowałam! 


Za książę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka!

"Zgodnie z prawdą" znajdziecie tu:

https://www.empik.com/zgodnie-z-prawda-awolusi-danuta,p1268856110,ksiazka-p?qa=zgodnie%20z%20prawd%C4%85&ac=true

Komentarze

Popularne posty