"Dobra siostra" Sally Hepworth

 


Dobra siostra” to kolejny w ostatnim czasie thriller, który nie wzbudził we mnie mocnych thrillerowych emocji, jednak bardzo mi się podobał i zaintrygował na tyle, że musiałam poznać historię do końca. 

Książka opowiada o życiu dwóch sióstr- bliźniaczek, które są ze sobą bardzo blisko nie tylko dzięki łączącym je więzom krwi, ale też wydarzeniom z przeszłości, które rzutują na ich obecne życie i relacje. W retrospekcjach poznajemy też ich matkę, której okrutną naturę znały tylko one. Z pozoru sprawa wydaje się oczywista- widzimy kto jest dobry, kto zły, podział między siostrami- na tą lepszą i gorszą, ulubienicę matki i jej ofiarę. Prawda jednak jak zwykle jest dużo bardziej skomplikowana... 

Książka miała być thrillerem, jednak ja nie czułam tej grozy i ogromnych emocji. Przez całą powieść towarzyszyło mi natomiast bardzo duże zaciekawienie, bo ta historia jest naprawdę godna uwagi. Pokazuje skomplikowane rodzinne relacje, jak wiele jesteśmy w stanie zrobić dla drugiej osoby, jak więzy krwi mogą zjednoczyć i jak łatwo jest kogoś zmanipulować. Siostrzana relacja pokazana jest w intrygujący sposób- pod płaszczykiem troski i miłości kryją się demony z przeszłości.  

Bardzo podoba mi się konstrukcja książki- poznajemy punkt widzenia każdej z sióstr, jedna z nich pisze pamiętnik, który bardzo zaskakuje, bo odkrywa zdarzenia sprzed lat. Większość książki jest bardzo niepozorna, spokojna, przeplatana paroma ciekawszymi momentami i małym wątkiem romansowym, który skradł moje serce, natomiast w ostatnich kilku rozdziałach akcja nabiera tempa i jest naprawdę ciekawie.  

Na uwagę zasługuje kreacja głównej bohaterki- Fern, której nie da się nie lubić, natomiast miałam co do niej mnóstwo wątpliwości i podejrzeń. To nietuzinkowa postać z ciekawym poczuciem humoru i dziwną mieszanką cech, która dodaje jej uroku i troszeczkę mąci w głowie czytelnika 😊 

Nie jest to pozycja przez którą nie będziecie mogli spać, natomiast myślę, że jest na tyle ciekawa i wciągająca, że warto po nią sięgnąć! 


Za książkę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka!

"Dobrą siostrę" znajdziecie tu:

https://www.empik.com/dobra-siostra-hepworth-sally,p1273602717,ksiazka-p?qa=dobra%20siostra&ac=true

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty