"Jeśli tylko ty" Klaudia Bianek


 “Jeśli tylko ty” to pierwsza książka Klaudii Bianek po jaką miałam przyjemność sięgnąć i żałuję, że dopiero teraz, bo styl i emocje zawarte w powieści bardzo przypały mi do gustu! 

Akcja toczy się dwutorowo- poznajemy Agatę Targosz i Kamila Przyborę. Ona jest dziennikarką, ma męża, dobrą pracę. On właśnie wyszedł z więzienia, gdzie odsiedział wyrok za zabójstwo, choć twierdzi, że tego nie zrobił. Po opuszczeniu aresztu przez Kamila, jego życiem żyje cała Polska, wszystkie media i redakcje. Agata musi napisać o nim reportaż, jednak mężczyzna w ogóle nie rozmawia z dziennikarzami...  

Myślę, że dla wielu czytających dalsza część historii była raczej do przewidzenia, jednak najpiękniejsze w tej historii jest to, że główną rolę grają tu emocje. Przez “Jeśli tylko ty” po prostu się płynie i chce więcej i więcej. Główni bohaterowie, choć są zupełnie z różnych światów, pragną tego samego- miłości, bezpieczeństwa i bliskości. Historia napisana jest w lekki sposób, mimo że doświadczenia Kamila i Agaty były bardzo ciężkie. Na pierwszy plan, poza wątkiem miłosnym, wysuwa się kwestia winy Przybory i ogromna niesprawiedliwość jaka go spotkała. Został skazany, mimo że nie popełni zbrodni. Wstrząsający jest obraz człowieka niewinnie skazanego, który po dwudziestu latach więzienia próbuje odnaleźć się w rzeczywistości nie mając nic... 

Uwielbiam, gdy w powieści poznajemy punkt widzenia obu bohaterów i możemy dokładnie poznać co w nich siedzi i czemu zachowują się w taki, a nie inny sposób. Relacja Agaty i Kamila jest trudna, skomplikowana, pełno w niej zgrzytów i żalu, ale także zrozumienia, wzajemnego przyciągania i iskrzenia. To, co najbardziej mi przeszkadzało na początku powieści to nieprawdopodobność tej historii, miałam wrażenie, że jest trochę naciągana. Ciężko było mi wejść w ten świat i zrozumieć bohaterów, jednak gdy przestałam zbyt mocno analizować, dałam się ponieść tym emocjom i przepadłam. 

“Jeśli tylko ty” sprawiło, że miło spędziłam czas.To pierwsza część serii Nieobojetność i z niecierpliwością czekam na kolejną! Mimo tych małych minusów, o których pisałam, powieść jest naprawdę piękna i dostarcza wielu emocji. Jeśli odrzucicie wszelkie analizowanie i skupicie na tej burzliwej relacji to przeżyjecie naprawdę piękna przygodę :) 


Za książkę dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona!

"Jeśli tylko ty" znajdziecie tu:

https://www.empik.com/jesli-tylko-ty-bianek-klaudia,p1272294803,ksiazka-p?qa=je%C5%9Bli%20tylko%20ty&ac=true

Komentarze

Popularne posty