"Gdy zasypie śnieg" Agata Przybyłek


 "Gdy zasypie śnieg” to zimowo- świąteczna opowieść z dużą dawką humoru i pięknymi górskimi krajobrazami w tle. Jeśli lubicie lekkie historie, pełne ciepła i urzekających bohaterów to nie mogliście trafić lepiej 😊 

Trochę obawiałam się tej historii, bo z ostatnią świąteczną książką autorki się nie polubiłam. Choć styl mi odpowiadał, to historia już nie bardzo. Tutaj dostałam piękną opowieść, przy której uśmiech nie schodził mi z twarzy. Wszystko dzięki głównym bohaterkom- Janinie i Marcie, babci i wnuczce, które zamieniły się rolami. Marta jest niezwykle poważna jak na swój wiek, rozsądna, ma własną firmę i nie lubi szaleństw. Babcia to za to wulkan energii, chce korzystać z życia, lubi dobrą zabawę i towarzystwo innych osób. Niestety często pakuje się w kłopoty. Wspólny wyjazd do Zakopanego, który Janina podarowała Marcie w prezencie, kobiety zapamiętają na długo. 

Początek “Gdy zasypie śnieg” jest bardzo świąteczny, później wkraczamy w górskie klimaty i jest bardzo nastrojowo. Czytając, aż ma się ochotę wyjechać do Zakopanego, napić się grzańca przy kominku, zjeść oscypka, pochodzić po zaśnieżonych szczytach. Historię czyta się jednym tchem, dzięki jej lekkości i zabawnym sytuacjom, jakie przydarzają się bohaterkom. Głównie dzięki Janince, która jest tak zwariowaną i uroczą osobą, że nie sposób jej nie lubić. Marta początkowo nie budziła zbytnio mojej sympatii, ale też się polubiłyśmy 😉 

Bardzo podobała mi się ta historia, bo była miłą odskocznią od ciężkich, melancholijnych świątecznych opowieści, która są cudowne i chwytają za serce, ale problemy bohaterów czasami potrafią przytłoczyć. “Gdy zasypie śnieg” rozgrzeje serce, wprawi w dobry humor i da nadzieję. Cudowna i wesoła! 

Ps. oczywiście nie zabraknie dużej dawki miłości!


Wpis we współpracy z wydawnictwem Czwarta Strona.

Książkę znajdziecie tu:

https://www.empik.com/gdy-zasypie-snieg-przybylek-agata,p1277647912,ksiazka-p

Komentarze

Popularne posty